Diagnostika a elektroinstalace
Pro diagnostikování závady používám různé diagnostické přístroje pro napojení do diagnostického konektoru ve vozidle, kterými vyčtu paměť závad, provedu různé nastavení a testování komponentů.
Vždy než vyměním čidlo, nebo akční člen provedu jeho diagnostikování – nikdy neměním nic náhodně, nebo na zkoušku. A po výměně provedu kontrolu funkčnosti nového dílu.
Logování (nahrávání) hodnot
Používám takzvané LOGování hodnot za jízdy. Při zkušební jízdě nahrávám různé hodnoty, které má řídící jednotky z čidel, nebo si některé sama vypočítává na základě různých „map“ v řídící jednotce. Data přenesu do počítače a vytvořím si z nich grafy, ve kterých vidím hodnoty jak při projevu závady, tak i po celou dobu jízdy. Často totiž nedojde k uložení žádného chybového hlášení, ale motor i přesto trpí například malým výkonem, cukáním a velkou kouřivostí. Často dokonce chyba uložená v paměti závad ukazuje na komponent, který je v pořádku a skutečná závada je skrytá jinde - toto lze odhalit právě logováním.
Osciloskop a motor tester
Osciloskop mi v podstatě umožňuje elektřinu vidět a tím pádem velmi rychle a jednoznačně určit nefunkční elektrický komponent, vidím přímo tak, jak je vidí řídící jednotka a to v takové rychlosti, že dokáži vidět například hoření jiskry na zapalovací svíčce, která trvá jen 1 milisekundu.
Úspora času a nákladů při řešení skrytých závad
Většina skrytých závad na elektrických komponentech motoru je bez použití osciloskopu téměř neodhalitelná. Běžnou praxí pak bývá bezhlavá výměna nebo prohazování dílů. S tím je spojena celá řada dalších problémů, jako je zbytečné vyměňování funkčních dílů, čekání na dodavatele, nebo shánění komponent na vrakovištích a následné dohady jestli je díl vůbec funkční.
Umím porovnat účinnost jednotlivých válců při jízdě a například tak detekovat, jaký válec pracuje méně, než ostatní.